• Trudności w kontaktach z innymi dziećmi
  • Dążenie do monotonii; opór przed zmianami rutyny
  • Śmiech (chichot) nieodpowiedni do sytuacji
  • Brak prawdziwego strachu przed niebezpieczeństwem
  • Kontakt wzrokowy ograniczony lub brak kontaktu wzrokowego
  • Ciągła dziwaczna zabawa
  • Wyraźna niewrażliwość na ból
  • Echolalia (powtarzanie słów lub zdań w całości)
  • Chęć pozostawania w samotności, trzymanie się na uboczu
  • Niechęć do przytulania
  • Kręcenie przedmiotami
  • Brak odpowiedzi na bodźce słuchowe, pozorna głuchota
  • Trudności w wyrażaniu potrzeb, zamiast słów gestykulacja lub pokazywanie palcem
  • Zauważalna nadmierna lub skrajnie ograniczona ruchliwość fizyczna
  • Napady złego nastroju – skrajna rozpacz bez powodu
  • Niepodatność na zwykłe metody nauczania
  • Nierównomierny rozwój podstawowych i subtelnych zdolności ruchowych (może nie chcieć kopać piłki, ale potrafi stawiać klocki)