Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Logopeda w roku szkolnym 2017/2018

Monika Witasik pracuje: poniedziałek, wtorek, czwartek 08:30 - 15:30.

 

10.04.2017r. Rozstrzygnięcie konkursu "Lekcje o Mazowszu" organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

Do konkursu "Lekcje o Mazowszu" w kategorii 7-9 lat zgłoszonych zostało 27 prac z całego województwa. Zgodnie z regulaminem Komisja przyznała nagrody i wyróżnienia.

Trzecie miejsce i nagrodę pieniężną za scenariusz zajęcia „Logopedyczna Pyza szuka głoski [š] na Mazowszu” otrzymała Monika Witasik, logopeda pracujący w naszym przedszkolu. Gratulujemy pomysłu!

Nagrodzone i wyróżnione scenariusze znajdą się w specjalnej publikacji, która jeszcze przed nowym rokiem szkolnym trafi do wszystkich szkół Mazowsza.

Scenariusz zajęcia „Logopedyczna Pyza szuka głoski [š] na Mazowszu” znajduje się w bazie scenariuszy oświatowych na stronie Urzędu Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy http://spolecznosc.targowek.waw.pl/page/data/other/p157_pyza.pdf

Kliknij i przeczytaj: Jak wspierać rozwój mowy dziecka

Psycholog w roku szkolnym 2016/2017

Psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 13 (www.poradnia13.waw.pl)

Anna Maj pracuje w środy w godz. 08:00 - 12:00.

Na spotkanie z psychologiem najlepiej jest się umówić:

  • telefonicznie przez sekretariat poradni 22 811 05 22,
  • telefonicznie przez przedszkole 22 811 06 48,
  • przez nauczycieli w grupach,
  • można też na własne życzenie, bez umawiania się przyjść bezpośrednio we wskazane dni.

 

 

CZY MOJE DZIECKO MOŻE ZOSTAĆ UCZNIEM?

Z pewnością wielu z Państwa zastanawia się, czy dziecko ma wystarczający zasób umiejętności i wiadomości, by móc rozpocząć naukę w I klasie w wieku sześciu lat.

W tabeli poniżej zostały wymienione umiejętności, których opanowanie oznacza gotowość do nauki, w szczególności w zakresie czytania i pisania. W większości są to umiejętności typowe dla dziecka sześcioletniego. Warto zastanowić się, jak dziecko zachowuje się i co umie, a następnie zaznaczyć w tabeli te zachowania i umiejętności, które trafnie opisują dziecko.

Jeśli mają Państwo trudności z wypełnieniem rubryk w kolumnie ,,obserwacja rodzica”, można dłużej poobserwować dziecko i dopiero wtedy zaznaczyć odpowiednie rubryki. 

Jeżeli dziecko opanowało większość umiejętności wymienionych w tabeli, oznacza to, że jest gotowe do podjęcia nauki.

tu kliknij i zobacz tabelę

 

Apel Waszego dziecka

tu kliknij i przeczytaj

 

 

Jak rozpoznać autyzm u dziecka.

 

Pierwsze sygnały autyzmu u dziecka.